امروز : چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵
تاریخ : ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۲:۵۳ ذخیره فایل ارسال به دوستان
فرمانده سپاه کربلای مازندران:

اقتصاد مقاومتی درست تبیین نشده است

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: عدم تبیین درست موضوع اقتصاد مقاومتی از مشکلات تحقق آن است.

به گزارش هفت تپه، محمدحسین بابایی شب گذشته در جلسه قرارگاه جهاد اقتصادی که در ناحیه مقاومت جلسه قرارگاه جهاد اقتصادی که در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نور برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری جلسات هفتگی جهاد اقتصادی در ذیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سپاه کربلا برگزار شد و به سپاه شهرستان‌ها گسترش پیدا کرد.

وی افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی از سال ۹۱ در بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های مختلف بیان و ابعاد مختلف آن برای مسؤولان تبیین شد و ایشان تنها راه برون رفت از این مشکل (پیروزی در جبهه نبرد اقتصادی) را اقتصاد مقاومتی دانستند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: معظم له در سال‌های قبل در ۲۴ بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند و آن را جهاد مقدس نامیدند و فرمودند «امروز هر کس وارد اقتصاد مقاومتی شد، وارد ۸ سال دفاع مقدس شد».

این مسؤول به مشکلات سر راه اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: عدم تبیین درست موضوع اقتصاد مقاومتی، درک، فهم لازم توسط مسؤولان و اقشار مختلف یکی از مشکلات است و نباید به پروژه‌های دولتی و عمرانی پسوند اقتصاد مقاومتی داد زیرا یک برنامه اجرایی بوده و باید اجرا شده و ادامه پیدا کند.

بابایی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مردم محور و دانش بنیان است و لازم به سرمایه‌گذاری دولتی نیست، جایی که مردم متوجه موضوع شوند و خود وارد میدان شوند، سرمایه را خودشان تهیه و تامین می‌کنند و ما باید موانع بر سر راه را برداریم.

وی گفت: اساس کار اقتصاد مقاومتی فعال کردن سرمایه‌های مردم است تا بدون نیاز به تسهیلات و منابع دولتی کار تولیدی انجام شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: در چند سال قبل امنیت غذایی در اولویت بود، زمانی که به دلیل کمبود نهاده‌ها و عدم جوجه‌ریزی قیمت مرغ دو برابر شد و بیم آن می‌رفت که با مشکل جدی مواجه شویم، با تولید مرغ بومی محلی و حمایت از مراکز اصلاح نژاد این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.

این مسوول افزود: قرارگاه جهاد اقتصادی با چهار معاونت در سپاه کربلا فعال است که به ترتیب معاونت فرهنگی با هدف تبیین و تبلیغ، معاونت علمی آموزشی با هدف انجام تحقیقات و پژوهش، معاونت اجرایی با هدف پیگیری اجرای پروژه‌ها و معاونت پیگیری با هدف رفع موانع تشکیل شده و عهده‌دار وظایف خود هستند.

بابایی تبلیغ، تبیین، تهیه اسلاید، برگزاری نمایشگاه و… را از اولویت‌های قرارگاه جهاد اقتصادی عنوان کرد و گفت: ایجاد بازارچه محلی با ۱۰ تا ۱۵ غرفه اقتصاد مقاومتی در هر شهرستان برای عرضه تولیدات اقتصاد مقاومتی ضروری است.

 

ارسال دیدگاه